Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Lena - 15 juli 2014 04:02

Det är inte lätt att packa då man ska vara borta i 6 veckor i ett Sverige där det kan vara fruktansvärt kallt eller väldigt varmt. Jacka, långbyxor och långärmadetröjor är ett måste sedan finns det lite annat kvar i Sverige om det skulle gå mot minus   

Började redan för 5 dar sedan och provpacka men har nu fått packa om lite. Jag får ta 23 kg + 12 kg i handbagage. Jag har dessutom massor med saker som är beställda och bara dom tar upp över halva väskans plats.

Efter ompackning så väger min väska 23.5 kg . Hoppas det går bra ändå, får väl ta ur min jacka om det skulle vara så att det inte funkar.

Här har jag inte ens lagt ner några kläder.  

 

Igår så var jag iväg och fick lite massage för att mjuka upp min kropp. Gick även till en läkare för att försöka få någon bra medicin mot ryggont då det gör så ont i ryggen då jag suttit att jag nästan inte tar mig upp ur stolen och det är inget som min kiropraktor kan göra något åt heller.


Det är ju helt underbarta alltså, man går in till kliniken, typ vårdcentralen och ber att få träffa en läkare och 10 minuter senare så kommer man in. Så är det även på sjukhus, kan få vänta lite längre men ändå. Går in och talar om mina besvär och så får jag medicin. Den är stark och jag kommer att bli trött av den men det gör ju inget då jag ändå ska försöka sova på flyget.  Medicinen jag fick heter APO-Amitriptyline.

När jag va i Bangkok så gick jag in på ett apotek och tala om att jag hade ont i ryggen och där fick jag något som heter Ultracet och innehåller Tramadol och paracetamol och dom va inte bra eller jo för ryggen va dom bra men jag fick en så fruktansvärd migrän och jag har hellre ont i ryggen än i huvudet. 

Träffa en läkare, få medicin, som jag inte behöver gå till ett apotek för att hämta ut, kostade mig 60 Skr. 


Det var ju även vägning igår och den här veckan har det gått bra, lite sämre för Mats men han har ju varit i Bangkok. Börja misstänka att hans kaffe får sig en dutt socker och han dricker många koppar kaffe då han är på jobbet.

Jag har nu gått ner som en tunna med vatten och dom tunnorna är inte lätta, nämligen 18 kg liksom.

 

Vet inte hur det blir med bloggande medan jag är i Sverige men jag kommer säkert att skicka upp bilder på instagram. För den som inte har instagram men vill se bilder kan gå in på den här länken.

Nu är det bara att hoppas att jag inte går upp i vikt medan jag är i Sverige, men jag hoppas det ska vara åt andra hållet även om det kommer att bli ett glas survin   

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards