Direktlänk till inlägg 12 december 2016

Nu får jag ta och skämmas.

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll.

Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.

 

Det blir lite annorlunda att skriva då det gått så lång tid. Att skriva direkt är så som det är i huvudet just då men att skriva senare så har jag hunnit bearbeta och hitta lite nya vägar och förstår varför jag tänkte si och så. Lite svårt att förklara men man har liksom fått perspektiv på det här med LCHF. Hur tänker andra och hur tänker jag.

 

Under slutet av 2014 så  bytte vi lägenhet i Bangkok. Den ligger i närheten av BTS stationen Ratchathewi men det är gångavstånd till Siam. Här finns pool och gym. Här finns även ett masageställe och dit var jag ofta.

Vi bodde fortfarande  kvar i huset i Malaysia, jo vi har flyttat ut i skrivande tid men det kommer jag till senare.

I den nya lägenheten hade vi ugn och jag bakade väldigt mycket då vi var där, speciellt över julen.

   



Med den här utsikten från köket, kan man laga mat ofta. Poolen är ganska grund men knäna slår i alla fall inte i botten då jag simmar       

Det är lite tvetydigt eller man kan säga att det är  2 olika “läger” då det gäller bakande när man är LCHF’are. En del tycker att man ska absolut inte baka eller äta “godis” för då är man inte LCHF’are,  medan andra, sådana som jag tycker att man kan göra det OM man kan hantera det.

 

Som jag skrev i början av bloggande, så trodde jag att jag tillhörde de som var sockerberoende men idag vet jag att jag inte är beroende på det viset som många andra är. Jag kan äta LCHF godis och använda sötning utan att trilla dit,  MEN jag är en överätare. Jag äter gärna och mycket oavsett om det är sött eller inte, eller om jag är hungrig eller inte, bara det är gott och gott kan det ju faktiskt vara även utan sötning   

För mig har det oxå varit att jag alltid ätit en massa gosaker, kakor, bullar, godis, popcorn, när jag ser på TV eller gå på bio. Att sluta med den vanan är svårare för mig. Det har blivit många nötter, fläsksvålar och hembakade LCHF bullar, godis men tränar på att i alla fall inte äta så mycket av det. Ett steg i taget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 8 oktober 2014 07:16

Bortsett från min värkande kropp så har jag faktiskt även hunnit med lite aktiviteter med SWEA sedan jag kom hem.   Första turen bar av till något som heter Pok Brothers. Vi åker från Mont Kiara så jag måste ta en taxi dit. Taxin fick inte komma ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards