Direktlänk till inlägg 1 september 2014

Sammanfattning av sommaren i Sverige.

Av Lena - 1 september 2014 06:00

Jag tycker det har gått ganska bra faktiskt. Lite problem är det då jag blir bjuden på mat och jag hinner bli hungrig långt innan och då veta vad jag ska stoppa i mig för att inte bli för länge mätt. Har jag tänkt till lite mer så hade jag faktiskt kunnat äta mer ost och mer nötter som mellanmål men blev som hjärnsläpp att jag måste vara lite hungrig då jag blir bjuden på mat.

Har hållit koll på ketonivån och den har varit ganska låg men ändå så pass att jag inte har sjunkit under. Har även vägt mig när jag kom till Sollefteå och höll koll på den vågen, inte en digital, för att se så det inte steg uppåt, samma i vart det i Norrtälje.

När jag kom hem och vägde mig nu den 1:a September så har jag faktiskt gått ner 1 kg. Inte mycket på 6 veckor men jag är glad för att det inte vart uppåt i alla fall.


Det har varit frestande att köpa en chokladkaka då man passerat godishyllorna som står vid kassorna men det blev inte ens en liten smakbit och det är jag himla stolt över mig själv att jag klarade.


Hade innan jag for till Sverige kollat in vilken alkohol jag skulle kunna dricka då det var fest. Hade hört att surt dyrt rödvin är bäst, nu dricker jag inte rött vin och helst inte vitt vin heller men tänkte det får bli vitt vin eller kanske whiskhy. Jag drack inget av det, festade på Cola Zero. Kändes bara bra och jag kan inte påstå att jag var mindre "flamsig" som nykter   

När det gällde fika så kunde jag beställa en paj istället för smörgås, jo jag vet det är lite mjöl i fyllningen men jag åt inte skalet utan bara innanmätet, eller så tog jag bara något att dricka. Även här var frestelsen stor då jag såg det goda mackorna eller bullar och kakor.


I Stockholm så var vi och fika och son den yngre tog min favorit chaitelatte. Frågade om det gick bra att få utan socker men den är på sirap så det gick inte så bra men dom hade påste så jag tog det. Smakade en sipp från sonens chaitelatte och det var verkligen vidrigt. Jag var säker på att han tagit extra socker men det hade han inte och han sa att det är precis sån som jag brukade dricka. Herre jösses och det där har jag sörplat i mig hur många som helst. Det verkar som man har blivit lite överkänslig då det gäller sockriga saker.


När andra åt popcorn, chips och ostbågar så åt jag mina mandlar, nötter och fläsksvålar. En liten rolig grej som hände då det gäller mina fläsksvålar. Mina goda vänner har en hund som har fått smaka fläsksvålar tidigare och tyckte om dom. Den här gången så sitter vi och tittar på film och han får saltapinnar av husse och matte men så tar jag fram mina svålar och då var inte saltapinnar någon hit längre utan det var jag och svålarna som var bäst   Alltså med det kan man säga att deras hund är hälsosam av sig då han får välja   

Som jag skrev tidigare så när jag va på bio så köpte jag med mig egna nötter då dom inte hade något som var bra för en LCHFare. Jag vet att man inte får ta med sig eget godis på biografen men dom får faktiskt skylla sig själva då dom inte har ens påsar med nötter att köpa utan godis, popcorn och rispuffiga saker med baconsmak.


Svåra med såser som man äter ute så vet man ju att dom innehåller mjöl men jag har förträngt det lite, får väl ta det som ett baksteg. Har ju sett andra LCHFare som har fallit dit ordentligt då det gäller både att dricka alkohol och äta godis, kakor å sånt i sommar så jag känner mig väldigt nöjd med mig själv att jag har klarat alla fällor.


När det gäller motion så har jag gått väldigt mycket men någon annan motion kan jag inte säga att jag har gjort, ja dansa lite då rå.


Kommentarer från mina söner, inte bara att det syns att jag gått ner i vikt är att jag har en rakare hållning när jag går och sitter och att jag går mycket fortare nu än jag någonsin gjort och att jag inte vankar som en anka lika mycket, jo när jag har ont vankar jag.

Har inte direkt sett själv att jag gått ner i vikt men när jag sett bilder på mig så ser jag inte så där jätte jätte stor ut längre.

Tänkte jag skulle göra en före och efterbild, men jag hittade inget just då jag ville göra den men hittade i alla fall 2 bild på mitt ansikte från förra året och från i år och satte ihop dom men det syns inte ett jota i skillnad. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll. Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.   Det blir ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards