Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Anlänt Sverige

Av Lena - 18 juli 2014 11:00

Lånar sonens dator då han sover. Gillar inte att skriva långa inlägg på paddan och hans dator är upptagen när han är vaken, men nu så kanske jag hinner med ett inlägg innan han vaknar.   

Så där ja då har jag anlänt Sverige och snart åker jag härifrån igen. 

Resan hit var en mardröm då mitt ryggslut och svanskotedel kändes väldigt väl att jag har.

Tabletterna jag fixade  hos en läkare innan jag for för att klara resan dom hjälpte inte ett dugg. Jag kunde inte sitta ordentligt bakåt och försöka sova och det var fullt på planet så jag kunde inte ligga ner över 2 stolar, så någon sömn blev det alltså inte. Över 15 timmar tar det att flyga från Kuala Lumpur till Stockholm via Amsterdam.

I Stockholm möttes jag av yngsta sonen som kom för att hämta lite saker jag hade med mig till honom. Det var skönt att ha han där så jag kunde slå död på några timmar, hade en vänttid på 4 timmar innan tåget mot Sollefteå gick.

I Uppsala klev äldsta sonen på och åkte med till Sundsvall, ja han stanna där i några dagar hos en vän. 

Total restid från dörr till dörr vart 26 timmar och jag lovar er att jag var trött. 

När det gäller flygmaten så var den usel för en som kör LCHF. Jag hade bett om att få annan mat men det verkade inte som om den beställningen gick igenom. Som tur var så hade jag lite egen mat med mig.

Lite brieost, fröknäcke, salami med ost i mellan och lite annan mjukost. Gick bra att få med det på planet, t.om tog upp det vid väskekontrollerna.

Väl i Sollefteå så bodde jag på hotell i 2 nätter då renoveringsstädningen där jag skulle bo inte skulle ske förrän på fredag. Det var ju inget problem med det.

När jag låg där i sängen och tittade på TV så tänkte jag på att om jag inte varit LCHFare så hade jag garanterat haft en påse med godis och några chokladkakor och mumsat på. Nu var jag inte ens sugen på något och för den delen så somnade jag ganska så snabbt den första kvällen.


Fast det är ett litet hotell som jag bott på så hade dom frukost som jag kunde äta.

  Äggröra, bacon och pannkaka, fast pannkakan kunde jag ju inte äta förståss  Så här blev min frukost. Ägg, bacon, korvskivor, ost, kokt ägg, tomat och gurka. Drack vatten till det.  Det här är utsikten från mitt rum. Det är direkt ut på gågatan.   Den första morgonen var jag så tidigt uppe så maten var inte färdig så jag gick ut och satte mig i solen på deras altan. Det här är baksidan på hotellet och utsikten är den lilla parken som finns i stan.    Det här är andra dagen, lite molnigare men varmt och skönt. Här syns kommunhuset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll. Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.   Det blir ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards