Alla inlägg den 29 mars 2014

Av Lena - 29 mars 2014 13:15

Har lite svårt det där med recept, allt är på en höft och vad som finns hemma. Den lagas i ugnen så det är verkligen lätt att bara slänga ner vad man vill ha och så sköter det sig nästan helt själv.


Lägger benfri kycklingbröst i marinad i ett dygn eller några timmar om man har bråttom.


Lag:

4 vitlöksklyftor

5 cm ingefära

rosmarin

1-1.5 dl olja

soya som inte är så salt

salt och peppar


Krossa och hackar vitlöken. Skala och skär ingefäran i strimlor. Blanda allt tillsammans och häll över kycklingbrösten som jag lagt i en plastpåse, blanda runt kycklingen och lägg i kylen.


När det är dax att laga till kycklingen så lägger jag den i en långpanna tillsammans med grönsaker och så häller jag över lagen, salta och pepprar lite till på grönsakerna, även lite mer rosmarin på.


Den här gången hade jag de här grönsakerna.


1 färskt broccoli huvud som jag skurit i mindre bitar

1 zuccini som skivas

1 stor äggplanta som skivas

champinjoner

1 morot i större bitar

3-4 tomater som skärs i stora bitar.


Ställer in allt i ugnen på 175 grader. När dom stått i ugnen i 20 minuter rör jag om och låter dom stå ytterligare 20 minuter. Häller på grädde och låter dom stå i 10 minuter till.  Jag har en varmluftsugn så det går lite fortare. 


 

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards