Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Lena - 6 juli 2014 11:45

Har kommit på att vi äter mindre mat även om det är mer fett och vi äter numera även mindre gosaker som muffins å sånt. Kanske vi börjar få lite bukt med vår mat ändå. Nu är ju våra bakverk ganska så feta ändå så det är ju egentligen ingen större fara.

Men nu kommer lite matbilder i alla fall

Ångad blomkål och bacon i gräddsås och kryddat med dragon. Jag ville så gärna ha bearnaise sås men sådan har vi inte och göra en egen vill jag inte då jag inte litar på äggen här men med dragonen i grädden här så blev det lite känning av beasås.   

Efter den misslyckade pulled indobuffalon så gjorde Mats en ny omgång fast den här gången pulled pork. Här med bönor och stekt ägg.  

 Förra gången som han gjorde pulled pork så var det ingen svål på men det var det den här gången och istället för att ta bort den så lät han den vara kvar. Nu vart den inge god då han glömt att salta den men stora och fluffiga vart dom i alla fall.  Kotlett med wokad spenat med vitlök. Spenaten kommer i klasar och med rötterna kvar. Jodå jag tog bort rötterna och stjälkarna.  Thuringian korv, en tysk örtkryddskorv som är så himla god och fet. Till den har vi blomkålsmos som vi har kryddat med salt, peppar och muskot. Hade 5 körsbärstomater kvar som slängdes i och mosades ihop med moset. Självklart är det en hel del smör och grädde.  Åt lunch ute en dag och den här gången provar vi på att äta på Subway och tar då en sallad istället för ett bröd. Det gick bra det oxå. Gissa vilken som är min och vilken som är Mats   Inte så svårt va?! Han har i alla fall en rendangkyckling och jag har en teriakikyckling. Jag har även lite chipottledressing + olja vilket hon tyckte var konstigt och Mats tog extra olja.  En av våra fläskbiffar med ägg och "lite" örtsmör, den här gången är det timjansmör.  Direkt när jag tittar på bilden tänker jag revbensspjäll men se det är det inte utan jag har för första gången provat att göra bacon i ugn och det lyckades ju. Det bubblar fortfarande i pannan när jag tar bilden.

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards