Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Lena - 5 maj 2014 08:45

Hittade ett ställe här i vårt eget centrum som sålde chiafrön i stora påsar och dessutom billigare än dom på tesco.

Det här är en påse på 500 g och kostar 29 rm alltså ca 59 skr. Tescos kostar 150 g 14.50 rm = ca 30 skr. Hittade på nätet i Sverige på hälsokost så kan man köpa 300 g för 129 skr. Lutar åt att jag tar med mig egna chiafrön

 

Dom här löser jag upp i vatten och dricker, slämigt men det går ner i alla fall. Det sägs att dom ska vara bra för magen och med den gelen som blir kan jag tänka mig det   

Mats fick för sig att han skulle kolla om dom kunde gro.

 

Kollar man riktigt noga så kan man se små groddar. Han lät dom stå i flera dar men det blev inte så mycket mer men däremot luktade det urk. Tur dom stod ute på balkongen.

Det här är inte grodda chiafrön utan nu har Mats testat om det går att göra pudding på cola zero och som ni ser så lyckas han med det. Blev ganska gott tillsammans med lite grädde.

  Man måste komma ihåg att när man äter chiafrön så ska man dricka mycket för annars kan det bli motsatt verkan i magen och jag med min problemmage behöver verkligen se till att få i mig vatten.



Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards