Alla inlägg den 27 april 2014

Av Lena - 27 april 2014 11:15

Ikväll skulle vi ha åkt hem till Malaysia men så blev det inte. 

Ni kommer kanske ihåg att vi va och ansökte om nya pass? Mats fick mail om att passet var klart, jag fick inget för mitt skulle ju skickas till Ambassaden i KL, så det tyckte vi inte var så konstigt egentligen men genom att vi var här så skulle Mats kolla om inte jag kunde få mitt pass oxå då det ändå har kommit hit och vi är här.


Efter ett par timmar tyckte jag det var konstigt att han inte hörde av sig så jag försökte få tag i Mats. Å nu har det hänt det som inte får hända, Mats pass är makulerat och hans nya pass har inte kommit. 

Alltså Ambassaden tröck hål i hans pass och när Mats ska skriva på papperet och få sitt nya pass tyckte han att han var lite olik sig på bilden. Det visa sig att det är inte hans pass. Så nu var valet att kanske få ett tillfälligt pass så vi kan åka hem och tillbaka eller vänta en vecka. 

 

Makulerat pass


Vi väntar en vecka så kan jag ta mitt pass här och slippa den extra avgift som tillkommer för att hämta på annan Svensk Ambassad. Tycker det är lite fel att vi ska måsta betala extra för att hämta passet i KL då det inte går att ansöka om pass där. Nu är summan endast 150 skr men sedan ska man ta sig till Putrajaya som ligger 3 mil från KL dvs lite längre från där vi bor och det blir ju resekostnader fram och tillbaka dit. Varför man ska dit är för att få stämpel i passet att man kommit in i landet lagligt och kan åka ut. 


Vi som har checkat in på Air Asia å allt får inte tillbaka dom pengarna, så det blev en extra kostnad i alla fall för mina biljetter. Nu bokar vi inget nytt förrän vi har de nya passen i handen.


När vi nu ändå ska vara kvar så bestämde jag mig för att åka till min favorit bokhandel med begagnade böcker, Dasa book cafe och köpte mig några böcker, skulle bara ha en men det är likabra att passa på då man ändå hittar böcker man vill ha. Var ute efter andra boken av Simon Becket men den fanns varken på svenska eller engelska bara bok 1 och 3 och dom har jag ju redan. 


Den här gången vart det följande böcker:

"The Treatment" av Mo Hayder (andra boken med det. Jack Caffery)

"Pesetas" och "Marabella Club" av Mons Kallentoft - Det är hans första böcker som är fristående, få se om dom är lika bra som dom som handlar om Malin Fors

"Svart Himmel" av Arnaldur Indridason (tionde boken med det. Erlandur)

"Mad about the Boy" av Helen Fielding (tredje boken om Bridget Jones) Helt ny i bokhandeln och jag får tag på den här jätte billigt :D Lycka


Skulle egentligen till min kiropraktor på måndag men fick göra en avbokning via mail, vilket var lite spännande då jag inte vet om dom läser mailen, men det gjorde dom.


Då det nu vart extra dagar så kunde Mats åka på ett programmeringsgrejs på lördagen som varade från 12:00 till 00:00 Jag åkte till ett shoppingcenter som jag inte varit på förut. Det ligger vid Ekamail BTS, var bara att gå från stationen och rakt in i shoppingcentret. Det heter Gateway. Det mesta gick i Japanskt, japanska restauranger, butiker osv. Själv besökte jag bara Daiso. Skulle köpa hörlurar till sonen men det fanns ingen bankomat och jag hade inte tillräckligt med pengar. Jo alltså det finns bankomater där men inte Cimb som jag har kort på. Kan funka att ta ut på de andra bankernas ATM men först tar dom en avgift för att det är fel bank och så blir det kurspriser som oxå kan bli åt fel håll. Ja det var i alla fall tur för jag hitta samma hörlurar på vårt Big C som var billigare, så allt har sin mening. 

 

Gateway vid Ekamai


Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards