Alla inlägg den 18 april 2014

Av Lena - 18 april 2014 10:15

Igår var jag iväg och fick massage. Valde oljemassage istället för traditionell thaimassage för jag tycker det är bättre. 

Hon som masserade mig var väldigt duktig även om det ibland var lite för hårt men hon förstod då det vart för hårt och masserade lösare. Många gånger hörde jag henne säga "bad" "very bad" och det var på de ställen som jag har mest ont. Det var första gången som jag kände att massören kunde sin sak. Andra börjar alltid med benen och sedan går uppåt och liksom som om dom har en viss rutin och den går inte att rubba på även om jag säger att jag vill att dom ska ägna mest åt rygg, nacke, axlar och höfter. Den här gången fick jag precis vad jag ville. Hon kände igenom benen och armarna men gjorde inget om hon inte hittade något. 

Nackdelen med att ta oljemassage är ju att man blir ju himla oljig men dom hade dusch så jag kunde duscha av mig  i alla fall det mesta av oljan. 

För 250 Baht alltså ca 50 skr / timme har man råd att gå flera gånger.   


Efter den sköna massagen så blev det lite simmning och solande vid poolen fast först en dusch till för jag va fortfarande oljig.


På kvällen så skulle jag visa Mats om jag fått någon färg av solandet, gillar ju inte precis att ligga och sola men det blir ju en liten stund i alla fall. Jodå färg hade jag fått på ryggen, den var blå. 


 

Här kan man se vart revbensspjällen går. Va blå längre ner och på rumpan oxå


Sånna enorma blåmärken jag fått efter massagen. Blir ingen massage på ett tag nu. Tur i oturen är att dom gör inte så ont. Ser värre ut än vad det är bortsett från blåmärket på ena skinkan som jag känner då jag sätter mig och drar in stolen   

Undra vad dom tänkte nere vid poolen, jag var säkert blå redan då. Idag då jag gick ner så såg jag till att jag höll min badlinne nere hela tiden men det syns uppe vid axlarna men men mig gör det inget att det syns jag vet ju varför jag ser ut som en smurf på ryggen.

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards