Alla inlägg den 1 april 2014

Av Lena - 1 april 2014 12:15

Det var inte ett för tidigt aprilskämt i gårdagens inlägg, jag lovar. 


Vi har provat ny maträtt igen. Mats hittade det här receptet på den här sidan. Vi ville veta vad man kan göra med chiafrön som ska vara så nyttiga och jäkligt dyra, så det är bäst det är något som är gott.


Det här är alltså då en Chiapudding som dom åt till frukost så igårkväll så rörde vi ihop puddingen.


1/4 dl chiafrön

2 dl kokosgrädde

1 dl grädde

1/2 msk kanel

1/4 msk vaniljextrakt

1.5 msk sukrin


Blanda ihop allt och låt det stå över natten.

Vi gjorde lite fel, blev mindre chiafrön än vad det skulle vara. I receptet står allt i cup dvs 1 cup är ca 2.5 dl, allt annat gjorde vi rätt.


Tog och smakade på den efter ett par timmar och jag tyckte det smaka bäskt, ve och fasa avskyr när det är bäskt. Den var fortfarande lös i konsistensen.


Gruvade mig i morse att gå ner och äta frukost men det är ju inte så mycket så det är väl bara att plåga i sig det. Innan jag åt tog jag och bakade lite bröd om jag skulle behöva något extra.


Nu hade puddingen blivit pudding och den vart jätte god. Smakade inte alls som igårkväll utan mycket av kanelsmaken hade trätt fram och jag gillar ju kanel. Mumsigt synd det va så lite men det lilla fettpuddingen blev vi faktikt mätt på så brödet får vänta.


Kommer nog att prova att göra med andra smaker oxå.


   

Direkt när man tittar på smeten så skulle jag gissa på att det är en romblandning, knastrar lite om chiafröna när man äter.

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards