Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

En fd. kollega i krokarna

Av Lena - 28 mars 2014 12:30

Igår kom en före detta kollega med familj hit till Kuala Lumpur. Dom ska se på Formul 1 men idag skulle dom träffa mig.

Tar taxi in till hotellet som dom bor på. Dom bor mitt inne i stan på en av hotellen som jag rekommenderade till dom.

Vi har inte träffats sedan vi flyttade ut ur Sverige 2006 men har haft kontakt via FB. Undrar många gånger hur jag skulle klara mig utan FB. Ja i alla fall va det som igår, enda skillnaden är att dottern blivit hela 11 år.

 

Tog med dom på en shoppingrunda på det billiga shopping center, Sungei Want Plaza / Bukit Bintang Plaza och karlarna skickade jag iväg till elektronik centret Low Yat Plaza som ligger alldelens bredvid.

 

När det var dax att äta blev det bara ett litet problem då barnen inte ville äta vad som hellst utan skulle ha Mc Donalds. Jag handlade på KFC och sedan gick jag till Mc Donalds och åt tillsammans med dom.

 


Han även med att gå till Berjaya Time Square där det finns ett inomhus tivoli. Männen tog barnen och gick dit medan vi gick runt och shoppa. Jag började få himla ont i min rygg efter så många timmars gående och stående så jag bröt upp på eftermiddagen, 5 timmar räckte för mig.

 

Nu skulle jag bara ta mig hem oxå. Det hade börjat regna och det är dessutom precis i rusningstiden och det är jätte mycket folk som ska åka Monorailen. Tänkte att jamen jag tar en taxi. Pyts vilken kö det va till dom och inga bilar kom heller så jag tog Monorailen in till KL Central för att byta till tåget som ska ta mig nästan hem. När jag efter många om och men, alltså det är så mycket folk så jag “missar” flera tåg, så kom jag till ändstationen, Kelana Jaya, här ska jag ta IKEA shuttle bus men den har gått och det är över en timme till nästa går. Jag bestämmer mig för att ta en taxi och även här är kön lång och inga bilar kommer heller. Tja det är ju på samma ställe som bussen ska gå så jag tänkte att antingen hinner jag få en taxi innan bussen kommer eller så hinner bussen komma före. Jag han med en taxi.

 

Jag skulle egentligen möta Mats nere i centrum men jag kände att min rygg va inte så villig på att vandra runt där oxå och sedan gå hem så jag åkte nästan ända hem.

När jag kommer hem så har jag ju ingen nyckel, har bytt väska. Suck stånk å stön.  

Ringer Mats och han svarar inte, mer suck stånk och stön, nu behöver jag även gå på toa, ska jag göra som katterna gräva i gräsmattan eller ska jag gå till grannen? Då ringer Mats och han är nästan utanför muren så jag går och får nyckeln av honom så att jag kan komma in och besöka den kära toaletten.  

 

Blir endast ryggläge resten av kvällen, ispåse och fötterna i högläge i soffan med bra serier på TV’n. Middagen fixade Mats.  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll. Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.   Det blir ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards