Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

"Jag hatar dieter"

Av Lena - 26 mars 2014 09:30

Uttryckte sig en känd person i massmedia. Kan hålla med om den saken för dieter med ett man näst intill är hungrig jämt eller att man ska räkna kalorier, äta tabletter så man nästan skiter på sig nää sånna dieter gillar inte jag heller men sedan var det mer hon sa.


"Saker som engagerar: "Massor - jag skulle må bättre om jag inte var så engagerad. Inför valet till exempel, och inför schlagern. Mot att barn far illa. Och jag hatar dieter. De är till för folk som är lata och inte förstår att du kan äta i stort sett exakt vad du vill men det gäller att göra sig av med det också."

 

Tycker nog det är lite påhopp på överviktiga människor, det finns 1000 andra orsaker till att man kanske måste gå på diet, ta bara att vara diabetiker, dom behöver inte ens vara tjock men dom måste ju ändå gå på en typ av diet eller? Å hur kan man som känd person hoppa på en folkgrupp så där, spela roll om det är tjocka personer eller om det är anorektiker, homosexuella eller någon annan folkgrupp. 

 

För mig är dieter till för dom som orkar räkna kalorier, springa på dass så fort dom tittar på fett eller druckit en massa dietsoppor å så.  Ja ja jag vet att det låter knäppt men alltså bara det att gå på viktväktarna och räkna dessa poäng, det kan ju få en till att bli deprimerad och äta mer, i alla fall för mig.

Då passar LCHF för mig där jag kan i princip äta vad jag vill bara det inte inhåller socker / kolhydrater å det är lätt att hålla borta.

Å sedan så är  ju inte LCHF en diet, har jag läst, det är en livsform som att vara vegitarian då kanske. Spela roll om det är diet eller inte det är ett bra sätt för mig att gå ner i vikt. Men fortfarande tycker jag det är lite illa då känt folk yttrar sig så fast, man kan ju hoppas att det är tidningen som har förvrängt det hela, alltså för hennes egen skull.

 

Här hos oss kan man hitta anonnser om verkliga under saker som ska göra en smal, få muskler, osv. Vem behöver dietkost eller motionera när dessa undermedel finns   

     

Bild 1 är alltså som man då klistrar på kroppen där man vill att fettet ska gå bort, himla praktiskt   Bild 2 är då en Sauna byxa så man kan få mindre rumpa och halva låren mindre. Tänk att gå i sån här där det är nästan lika varmt som i en bastu. Bild 3 är till för att ta bort dubbelhakan/orna och löst skin under hakan, behöver bara använda den i 2 minuter varje dag.

     

Bild 1 här har vi magnettåringar som gör att man går ner i vikt.  Bild 2 mer plåster men dom här gör att man inte bara går ner i vikt dom gör så man blir vältränad, den bränner celluliter och ser till att hängigt skin blir fast och fint. Bild 3 LCHF's absoluta hatobjekt, den tar bort fettet i maten. Den liksom bara drar åt sig allt fett genom att bara  föra den över den feta maten. 

Alltså jag undrar, går folk på sånt här? Ja tydligen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll. Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.   Det blir ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards