Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Lena - 19 mars 2014 06:15

Igår fyllde Mats år, ett år närmare 50   så nästa år då kliver han över sträcket och in i andra halvlek.

Han ville ha revbensspjäll som finns på Morgenfield's så vi planerade att gå dit. Jag ville gå tidigt så vi typ åt en brunch men han tog tid på sig. Han kanske börja känna av ålderskrämpor   När vi väl var färdig för att gå så kom han på att han skulle leta reda på något papper så han for runt och letade och när jag tyckte att det kan han göra när vi kommer hem så började det regna. Å här som det regnar så in i bomben så vi bytte om till mysinnekläder och gav upp allt som hade med att äta ute. Tur vi hade lite rester kvar sedan igår så vi tog och käka det. Broccoli, kyckling och currysås.


Men idag, då det är molnigt så går vi ner lite tidigare men lagomt till att luncherbjudande finns kvar. Mats tar vitlöksspjällen och jag provar en ny som ska vara mango och ingefära. Det var en stor miss, var en hög med brun smet på den som skulle väl föreställa ingefära och mango men ingen smak och bara sött så jag skrapa bort så mycket jag kunde. Till dom var det grönsaker med smör på och dom var jätte goda. Trodde i min enfald att det skulle vara som med vitlöksspjällen en massa hackad ingefära och mango på spjällen. Ja ja nu har jag provat dom i alla fall. När vi nästan är färdig då kommer Tom och ska prova spjällen han läst om. 

Det blev regn på eftermiddagen efter vi kommit hem.

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards