Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Lena - 14 mars 2014 05:45

Godmorgon världen här sitter jag i min mysskjorta och äter frukost på 29:e våningen i Bangkok
  


Bortsett från bada och sola så har jag även shoppat andra saker än hushållssaker och mat.

Inne på Big C finns en liten klädmarknad där man kan köpa skjortor för 89 baht, dvs ca 20 skr. De flesta är i bomull. Jag köpte först en jätte stor som jag hade tänkt att ha då jag målar, alltså bara dra den över de kläder jag har. Det blev en mysskjorta, så himla skön och inte skrynklar den då man tvättat den så strykning behövs inte.

Mats hitta 3 kortärmade skjortor varav den ena är gigantiskt stor. Det går inte att lita på att en Large är large den kan vara jätte stor eller jätte liten. Eftersom den sk. målarskjortan blev mysskjorta så måste jag köpa fler, det blev 3 till och den som var mest för liten ska jag ha då jag målar :D

 

Alltså den översta till vänster är min fd målarskjorta numera mysskjorta, den till höger, som ni ser är lite tight över höfterna eller som min far skulle ha sagt "den spit över magan", är min nya målarskjorta. De 3 nederst är Mats nya bomullskjortor. Den enfärgade är jätte stor.


Har köpt mer kurrypasta för att ta med hem. Har även lagat en till fläskfärsgryta men den här gången med grön kurry och grädde, då kokosmjölken var slut. Hade även morötter i den här.


Hittade på affären som finns inne på Central vid Chit Lom, mandelmjöl. Det börjar lossna med att hitta LCHF saker.

 

Det svåra med att handla här är när man vill kolla hur många kolhydrater det är i maten, t.ex korv, så har dom klistrat över inhållsförteckningen med sin egna tecken och deras krumelurer kan vi inte. Får försöka lära oss just kolhydratskrumeluren så vi kan handla ordentligt.


Tycker att en liten lägenhet borde vara lättare att städa än 300 kvm som vi har i huset men det är ju så himla trångt och dammsugare har vi inte och när vi kom fanns det bara en sop och sopskyffel så vi införskaffade oss en swiffer och genom att den har långt skaft så kanske vi kan komma åt även under sängen om vi drar ut skaftet efter vi lagt ner den på golvet. 


Få se om vi blir kvar i lägenheten eller om vi ska ta en som är lite större och med mer förvaringsutrymmen både i kök och sovrum. Den större lägenheten ligger närmare Mats kontor och även där finns det en pool. Nu håller dom på att renovera den för det har varit en vattenskada och är det så att det blivit möggel och dom fuskar med renoveringen så kommer jag inte kunna bo där då jag är allergisk mot mögel. Håller tummarna.


Mats fick för sig att han har nästan lika långt hår som mig. Hmmm tycker nog det är en bra bit kvar. Jag klippte av mig håret så det gick till axlarna för 4 år sedan och nu har jag kommit en bra bit ner på ryggen. Om jag klipper av det igen kanske jag minskar lite i vikt   

 

Drar jag ut Mats lockiga hår blir det ju lite längre i alla fall. 5 cm till på mitt hår har jag lika långt som för 4 år sedan.

 

Har i allt mitt letande lite svårt att hitta saker jag behöver, t.ex rivjärn, kantband så jag kan sy i hängen på handdukarna. Ja alltså jag har inte hittat dom sakerna under de här 2 veckorna och då har jag varit på många ställen men inte i det området där dom säljer en massa tyger å så.

Vi hade införskaffat gurka, vitlök, torkad mint och lite joghurt, vanlig joghurt är väldigt dyr här. Vi skulle i alla fall göra lite tzatziki  typ. Tog en sk. skalare som va slöaren än en träsmörkniv och skivade och skar gurkan. Vitlökspress hade vi införskaffat men den är så klen så jag va nästan rädd att den skulle gå sönder bara av att ta i den.   Jag fick ihop en tzatziki liknade röra i alla fall. Vad det gäller badlakan och handdukar så fick jag hitta på något annat. 

Här har jag alltså då använt klädnypor och krokar som ni ser. Funkar bra de med.  

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards