Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Lena - 3 mars 2014 12:00

Med hjälp av Mats så blev det en hel del handlat igår. Han var helt slut i axlar och rygg när vi kom hem och idag var det min tur.

Mats åkte till kontoret och jag åkte och köpte mig en bok till att börja med eller hmm det blev fyra böcker.

Hittade Janet Evanovichs "Two for the Dough" och "Four to Score". Det är Stephanie Plum böcker och det här är nummer 2 och 4 konstigt? Nä då jag har redan 1:a boken som jag har läst och så har jag även 3:e boken då bok 2 inte fanns sist jag var där.

Hittade även en för mig ny författare Simon Becket. Här hittade jag "Dödens Kemi" och "Dödens viskningar". Det är bok 1 och 3 i serien om David Hunter men 2:an fanns inte där men ville inte riskera att 3:an skulle försvinna så därför köpte jag den. 

Fortsätter till Terminal 21 för att se om det finns riven kokos där. Det fanns flagor men inga kokosflingor. Köpte lite röd, grön och gul thai curry pasta och macadam nötter.


Efter jag handlat det så upptäcker jag att dragkedjan till en av facken i min väska har fastnat. Det hade ju inte gjort något om det varit så att just i det facket ligger min plånbok och mina bankkort. Försöker få hjälp hos en väsklagare men dom tog bara emot väskor och skickade iväg dom. Går ut, det brukar alltid finnas någon liten skomakare som sitter vid trotoaren men inte fanns det någon ändå gick jag alltså från Asok till Nana. 

Tar tåget tillbaka till On Nut, jag har sett en skonisse vid Tesco behöver ju bara någon som kan slita upp dragkedjan. Nää inte ville han hjälpa till. Tänkte nästan gå in på Tesco och "låna" en liten tång där men dom är ju förpackade och tänk om jag inte får upp väskan i alla fall då kan jag inte betala för tången.

Törstig och hungrig är jag oxå och kan inte ta ut pengar och kan inte köpa något. Har inte ens en liten 10 bathare. 

Tillslut går jag "hem" men då kom jag på att mitt kort ligger i det där jäkla facket oxå men har jag tur kanske jag tar mig in ändå och "strålarna" från kortet liksom når igenom. Pyts, kom in till entren men sedan måste jag även använda kortet till hissen för att ta mig till 29:e våningen. 

Sliter och drar i dragkedjan så den som man håller i för att dra går sönder. F ord i massor gick genom min hjärna. Men så kom jag på att jag har ju nyckeln i min byxficka, ja det hjälper ju inte för att ta mig upp med hissen men jag kanske kan lirka upp dragkedjan och det kunde jag, lyckan är otrolig.  

Upp och svalka mig, äter och dricker för att sedan gå och handla. Det blev 3 fulla kassar, ja alltså inte plastkassar utan jag har riktiga kassar i plast. Tungt va det i alla fall och värken i rygg och axlar gör sig påmind.

De här bra och ha sakerna hittade jag utanför affären i ett "bra att ha" stånd. Alltihopa gick på ca 50 skr

Hitta det här på Big C men jag köpte ingen. Den är LCHF vänlig men den låg inte i kyldisken och så himla knöliga. Köpte vanlig brie ost i stället. 

Kul att sitta på toa och dom tycker man ska spara på papperet. Med dom tunna små bitarna som finns där så blir det inte till att spara utan det blir en hel hög med papper.   

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards