Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Min dag hela dagen

Av Lena - 27 februari 2014 11:45

Idag vart jag ett år äldre och ett år närmare pensionen, men det är ett tag kvar till pensionen i alla fall.


Sov så länge så vi gick ner till the Curve och käka brunch, ja vi har ju ingen gas så det är svårt att laga mat och biffarna igår blev ju uppätna.


Dagen till ära så går vi till Morganfied´s och äter revbensspjäll och colslaw. Om man äter för 300 ringgit där så får man äta gratis i ett år, en gång i månaden men vi kom inte upp i den summan.


Passar på att vaxa mina ben, för vi ska åka till Bangkok och jag ska bada och sola, är tanken i alla fall.   För första gången så fanns det ingen tid direkt så vi får gå runt och ta död på tiden medan vi väntar. Förr va det lätt att gå till en av alla fik som finns i centrum men nu blir det inte så. Upptäckte att min klocka hade stannat så jag passa på att byta batteri i den.


När vaxningen var klar så gjorde vi något som vi inte har gjort någonsin, å då har vi ändå bott i Malaysia i 4.5 år, vi åktee till Subang Jaya. Hihihi ja det är bara ett av alla områden runt Kuala Lumpur. Här ska det finnas en butik som säljer Nexus mobil, den senaste och en sådan ska vi ha.

Våran Samsung är den första Samsung Galaxy och den börjar ge upp i alla funktioner, startar om och batteriet dör ganska så snabbt och hänger sig titt som tätt. Går ibland inte ens att ringa till dom. Efter 4 år får man väl säga att den har gett upp. Vi har en Sony Ericsson som är över 7 år gammal och funkar fortfande men den har lite liten display för att försöka läsa på intenet å så, gamla ögon.   

Hitta en taxi som tar oss dit. Är en bit att åka märkte vi och ingen av oss vet egentligen vart vi ska, inte ens taxichaffisen men vi hittade i alla fall nästan. Vägskyllning är inte dera stora hitt. Gick runt lite och passerar nästan butiken men svänger av förtidigt och går en extra runda. Lite motion skadar inte.


När vi hittade butiken visa det sig att det var inte alls där dom sålde mobiler utan på andra sidan vägen och jösses va knökat med folk det var där. 


Varför åka så för att köpa en Nexus 5 telefon, jo den säljs bara där och på någon enstaka småbutiker, och egentligen så säljs den inte i landet över huvudtaget.   

Nu så ska vi ha tag på en taxi hem och det va inte det lättaste. Vi använder MyTeksi men ingen ville plocka upp oss. Det är väl så då det är i värsta rusningstiden. Vi går runt lite och hoppas på napp och av någon anledning så har Mats råkat göra en fickrigning och fått napp. Rena rama turen att han tog upp telefonen för att kolla så nu vart det en liten språngmach till upplockningsstället som han skrivit in.     

Jo nog tog det tid att komma hem då köerna stod mest stilla. Inte bara för att det är mycket trafik utan även för att det är en jädrans massa vägbyggen.


Ingen tårta vart det till mig men jag klarar mig utan det och jag fick en ny telefon. Resten av kvällen var det till att försöka lära sig hur den fungerar och ladda ner alla appar som man hade i andra telefonen.


Kollar in på FB innan jag lägger mig och har fått massor med grattishäsningar och det är så himla trevligt att se dom, det liksom förgyller dagen men bästa hälsningen fick jag från mina vänner i Sollefteå.

 De här brudarna och jag träffades och åt middag ihop flera gånger per år men nu blir det bara en gång om året. Just idag hade dom en middagsträff och då skickade dom den här underbara bilden till mig. I sommar tar vi igen det med mig med. Love you brudar

De här grejerna är tillbehör till telefonerna. Vi har kommit fram till att den blå stora är till för att ladda telefonen i bilen, så kloka vi är   Den stora orange saken ska fungera som att luta mobilen mot på ett bord men den funkade inte så bra. De hmm dildoliknande sakerna är "pennor" som man kan använda istället för fingret då man ska dutta på saker. De öronhängsliknande sakerna stoppar man i uttaget för hörlurar. Kom fram till att det är enda sättet att skilja min och Mats telefon då jag inte kan hänga min tigger på den. Kaninen och tigger har i ingen aning om vad dom är bra för.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll. Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.   Det blir ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards