Alla inlägg den 26 februari 2014

Av Lena - 26 februari 2014 11:30

Tro nu inte det är de naturliga gaserna som kommer ut där bak utan det här är gasen till spisen.

Precis när pannbiffarna var stekta tog gasen slut och där stod vi med halvfärdig middag. Det blev som det blev bara pannbiff och lite gurka till middag.


Det är det som är det tråkiga med att ha gasspis att gasen plötsligt tar slut, fast man kan ju se det som lite spännande oxå   

Här får vi beställa gasen själv så nu är det upp till oss att få kontakt med dom som vi använder oss av och få dom att leverera en tub och det brukar gå fort från det man har fått kontakt till leverans.


När vi bodde i Dubai så var det central gas och där hände det en gång att vi precis hade börjat laga mat då gasen tog slut. Då är det ju alla lägenheter som blir utan gas. Den gången vart det till att ställa den halvfärdiga maten i kylen och köra något i micron. Tog två dagar innan vi hade gas igen.


Idag fick vi i alla fall ingen gas och det berodde inte på att vi inte fick tag på någon utan det va bara Mats som inte ides ringa.

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards