Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Lena - 10 februari 2014 06:00

Idag bar det då av till Port Dickson med Swea. För den som inte vet så är Swea typ Svenska kvinnor ute i välden grupp och jag tillhör då SWEA i Kuala Lumpur

 

Nu skulle jag åka med några från Mont Kiara klockan 9:30 på morgonen, gäsp. Var lite nervös att jag inte skulle få någon taxi för det är jätte svårt att få det här på morgonen. Försökte mig på vår fina app MyTaxi och det fanns över 100 taxin i området men ingen vill köra mig till MK fast jag la in dricks. *morrar* Som tur är så börjar jag i tid, har lärt mig av tidigare taxi försök, så jag tar mitt pick och pack och börjar min vandring mot centrum. Har en sådan tur att det kommer 2 taxin inne i vårt område. Dom har skjutsa maids till några grannar. Ofta är det ju så här att när det regnar eller är den tiden på dygnet då det är mycket trafik är det svårt att få en taxi. Dom är inte så villig att köra då och gärna försöker sig på att ta ett fast pris vilket ofta ligger 3 ggr så högt som om man kör med taxameter. Nog om taxi i Malaysia.

 

Det är ca 10 mil ner till Port Dickson och det tar ca 1.5 timme beroende på trafiken då. Motorväg mest hela vägen, bara sista lilla snutten ut till M’s hem som är liten och smal. Hon bor ute på en udde lite nedanför själva Port Dickson “city” Precis så som jag skulle kunna tänka mig bo.

 

Vi åker in till PD och äter lite lunch. Det är på en Thai restaurang och jag fick tag på kyckling med cashawnötter och grönsaker och självklart inget ris. Vattnet var ingen höjdare så jag fick köpa vatten på 7 eleven efter maten.

 

När alla anlänt vid 2 tiden så åker vi iväg och tittar på lite stenar och en grav som det finns en historia om, som jag inte tänker berätta här men om ni vill läsa mer om dom så kan ni göra det här och här den sista länken kan man även läsa lite om PD.

 

Vi fortsatte till ett kinesiskt tempel som hade en anknytning till de här stenarna och personen i graven.

 

Titta på lite gummiträd

 

Till slut var det dax att ge sig ut på floden, Sungai Linggi. Här är det rikt med fåglar och andra djur så som krokodiler, apor av olika slag, eldflugor. Man ska ha kikare med sig men jag har ingen sådan och självklart gav kameran upp så under flodfärden så blev det endast bilder med telefonen.

 

Vi såg två krokodiler, en liten som ingen han ta bild på förrän den var nere i vattnet och en som var över 4 meter lång som låg och lurade på fåglarna som samlades inför natten. Först ser vi svansen som en stor taggig trärot, sedan kom hela kroppen.


Det var en lång dag så jag var väldigt trött då vi äntligen kom hem. Hon som körde var snäll och tog vägen förbi mitt område så jag sla
pp stå där sent på kvällen, trött å eländig och ska försöka få tag på en taxi.

                           

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards