Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Lena - 12 januari 2014 06:30

Får börja med att ursäkta för att jag är sen med mina inlägg. I och försig kanske det inte är någon som läser men om det är det så ber jag om ursäkt.  Kan ju inte direkt påstå att jag inte har tid men ibland kommer saker i mellan och vips har dagen gått.   

 

Det märks att det närmar sig den Kinesiska Nyåret bland våra Kinesiska grannar. Det verkligen skuras och tvättas i mägnder. Maiden till den Kinesiska grannen mitt i mot har det inte lätt nu. Hon tvättar allt för hand ute. Det är verkligen allt, gardiner, kläder, tofflor, lådor av både tyg och plast, mattor mm mm. Fönster putsas och balkonggolv skuras. De andra maiden har i alla fall en tvättmaskin.

 

Tänkte på det att förr, då jag va liten då röjdes det först till jul sedan kom jätte vårstädningen då mamma i princip slängde ut allt för vädring och det skurades tak, koppar och silver saker putsades osv.

 

Själv har jag nu bara tvättat, det är tur det börjar bli bättre väder så tvätten torkar ute.

 

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards