Alla inlägg den 18 december 2013

Av Lena - 18 december 2013 11:00

Det här att gå ner i vikt är nästan som att sluta röka. Ja ja jag ska förklara.  

 

För 16 år sedan slutade jag röka. Jag har slutat röka många gånger innan dess men fallit tillbaka. Har jag råkat klara mig i någon vecka så gick jag på fest och så satt jag där med en cigarett i munnen och även dagen efter och så vidare. Även fast jag t.om blev erbjuden 10 000 kronor av min mor för att sluta så fixade jag det inte.  

Samma visa har det varit med att försöka gå ner i vikt. Jag har provat flera olika metoder. Jag har varit med i viktväktarna 3 ggr och misslyckas totalt. Kanske inte den riktiga motivationen har funnits, det vet jag inte. När det gått trökt så har jag fallit tillbaka.

 

Nu känner jag att göra det här med LCHF är absolut som att sluta röka. Jag kan inte ta BARA en kaka vid festligheter eller något annat sött för då får jag börja om och kämpa mot sötsuget och då är det lätt att jag går tillbaka. Socker är ett gift, för mig i alla fall, och jag är lite rädd att även det sockerfria inte är bra för mig, men jag har inte beslutat än om jag kanske kan hålla mig till en liten bit socker fritt eller måste vara helt utan det oxå.


Jag klarade av att sluta röka för 16 år sedan, då med hjälp av ljusterapi och sedan var det till att även låta bli att festa på en lång tid. Kan ju erkänna att jag feströker och jag klarar mig på det och att jag festar ju inte så himla ofta och mindre blir det nu. Så någon gång i framtiden så kanske jag kan ta den där söta bullen vid ett festligt tillfälle och klara mig utan att vilja ha mer mer mer. Ser fram emot den dagen och då ska jag äta en riktigt god kanelbulle. Hmm vad fick jag det ifrån? Just en kanelbulle men så får det bli.

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards