Alla inlägg den 14 december 2013

Av Lena - 14 december 2013 08:46

Det är inte lätt att baka med en ugn som inte fungerar så där jätte bra. Luften i varmluftsugn blir liksom inte så där jätte varm men vi har ju som ni sett bakat i alla fall.

 


Skrev tidigare om ett bröd som vi bakat och som jag länkade till. Vi har bakat det igen och jag skulle vilja säga att det känns ungefär som dom där riktigt tunna grova fullkornsbröden. Lite smuliga. Genom att det är både salt i och på dom så tycker jag att det blir för salt med även smör på så jag håller mig till bara ost och det är så himla gott.

Lägger ut länken igen. LCHF Knäckebröd som inte är knäckebröd när vi bakar då. Det kallas även för fröknäcke, eller snarare det kallas oftare för fröknäcke än för knäckebröd.

 

Så här ser vårt bröd ut.


Det går ju ganska bra att baka det som egentligen bara ska bli lite torrt i vår trasiga ugn. Lite tjatig va? om att jag har en trasig ugn liksom. Får väl hoppas att tomten hittar hit med en ny ugn så jag kan tjata om att va bra det går att baka och laga mat i den nya ugnen.

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards