Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Lunchdate

Av Lena - 28 november 2013 10:14

Idag har Mats fastedag så jag smiter iväg och har lunchdate med en vän från Sverige som är här på besök. Hon har bott här tidigare men flyttat tillbaka till Sverige. Lite roligt är det att vi var i Sollefteå båda två i sommras och lyckades inte träffas en enda gång, inte ens av en slump men nu så. Jodå vi sa då att vi skulle träffas och vi viste båda två att den andre var i Sollefteå ändå lyckades vi med att inte ses, det är ganska "duktigt" gjort i en sån liten stad  


Jag åt rester från igår till frukost och så gav jag mig av till Bangsar. Vi käkade på The Daily Gride som har jätte goda hamburgare. Jag tog en med bacon och avocadokräm. Åt inget bröd och typ 5 pommes. Hade jag tänkt till hade jag ju faktiskt kunnat beställa burgaren utan bröd och mer sallad   Fast idag verkar inte min hjärna riktigt hänga med för jag glömde dessutom att säga grattis till henne då hon fyller år idag å allt    ja ja sånt är snurriga livet för det mesta.

Ibland känns det som att jag tänker så mycket på något att jag inte ska glömma det så jag glömmer det. Minsta lilla distrahering så puff är det borta liksom.


När jag åkte hem så stannade jag vid vårt "centrum" och tog en kopp chokladpepparmint dryck på Coffee Bean & Tea Leaf medan jag vänta på att regnet skulle upphöra så jag kunde gå hem. Vart lite missförstånd när jag gjorde beställningen. Kassören trodde jag ville ha en kaka, som tydligen hade samma namn så när jag säger att jag inte vill ha socker i så tittar han på mig som om jag är dum i huvudet och frågar "on the cake?" Då ser jag nog ut som jag tycker han är dum i huvudet och säger nää. Så fråga han vad jag vill dricka? Meeen hallå det är ju det jag sagt "choklatpeppermint with less sugar pleaseee" Å då börjar han skratta och berättar att han trodde jag menade kakan. När jag betalar så frågar han om jag vill ha kaffe i å det vill jag ju inte då jag inte gillar kaffe men ser att dom redan hällt i kaffet så tja okej då ta choklad med pepparmint och kaffe och mindre eller inget socker och lite is.

Det vart ju lite spännande att smaka men jag kan säga att det smakade mest kaffe, minten den försvann någonstans, kanske lite choklad men inte så sött som dryckerna brukar vara i alla fall   Snart blir jag väl en kaffedrickare om jag håller på så här :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll. Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.   Det blir ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards