Alla inlägg den 22 november 2013

Av Lena - 22 november 2013 07:25

Har idag varit till min kiropraktor och fått klartecken att få börja röra på mig mer, men försiktigt.

Jag har haft en infektion i höftmuskeln som började för 5-6 veckor sedan. De första veckorna viste jag inte om att det var en infektion så jag vart bara irriterad över att det värkte och brände då jag gick. När vi va till Bangkok så kunde jag knapt sova första natten då jag vaknade och trodde att ben och allt höll på att ramla loss då jag vände på mig. Jag lovar att det var inte långt ifrån tårar så fort jag rörde på mig. 

Tog massage och va säker på att jag skulle krypa ur skinnet fy 17 va ont det gjorde. Det gör ont i vanliga fall oxå men då är det ju liksom skönont. Den Bangkokresan gjorde jag inte så mycket på kan jag då säga.


Sedan var det att bara vila och pyssla om min höft och i söndags då vi va ute och gick lite mycket och stod mycket så kände jag lite granna men tog och vilade då jag kom hem.


Så nu har jag inga ursäkter till att börja ta prommenader varje dag. Jag får inte springa och ta ut för mycket på stegen men att röra sig lite är bättre än inte alls i alla fall.


För över 20 år sedan förstörde jag min rygg när jag jobbade inom vården...har jag skrivit om det redan? Har nog bara funderat eller så va det att jag tog upp det i måndags på träffen jag va på. 

Blir man så här förvirrad då man inte får i sig någe socker   

Ja ja vilket som så skadade jag ryggen då jag fick en patient över mig. Ingen röntgen eller koll utan bara vila. Några månader senare, typ ett halvår, skulle jag ställa in en stol under rumpan på en gammal dam som både var döv och halvblind, hon satte sig ner innan stolen va på plats och jag ramlade ihop då det blev tvärstopp för mitt ben. Eleven jag hade med mig blev helt förskräkt och tanten undrade vart den andra tösen tog vägen...jo hon ligger på golvet bakom dig. Kunde inte ens räta ut ryggen så när väl eleven fått tag på någon som kunde hjälpa mig upp så fick jag ligga / gå med en vagn under magen för att ta mig ner till sjukgymnastiken. 

Ingen röntgen eller medicinering då jag den här gången är dessutom gravid. 

Nu har jag redan en lätt skolios mitt på ryggen och nu är höfterna sneda, fast att dom var sned fick jag veta flera år senare och då lite försent att göra något åt det.


För ca 5 år sedan hände något underbart. Vi hade besök hos oss i Dubai och dom undrade varför jag inte hade köpt MBT skor. Jamen hallå dom är stora och fula, nej jag är inte fåfäng.    Dom fick in mig i en butik där dom sålde MBT och jag provade och gick med på att köpa ett par för att prova. Det va det bästa köp jag någonsin gjort. Plötsligt kan jag gå ut och gå i mer än en timme utan att bli liggandes i 2 dagar. Vist kan jag få ont i ryggen och känna mig totalt slut fortfarande men då har jag ofta varit ute i 5-6 timmar stått och gått, men fortfarande kommer jag upp dagen efter. Inne går jag inte i MBT skor men jag har tjocka slippers. Jag använder dessa stora klumpiga skor även då jag går ut på krogen. Jag kan inte längre förmå mig med att ta på mig något annat, möjligen mina tjocka slippers / flipflopp som är dekorerade med stenar.


Vattengympa och simma har ju fungerat bra för mig men här har vi ingen pool att simma i. Brukar passa på att göra sånt då vi är i Bangkok. Ser alltid till att det finns en pool på hotellet då jag är med   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards