Alla inlägg den 17 november 2013

Av Lena - 17 november 2013 07:15

Idag har SSM ( Scandinavian Society Malaysia) lite julfirande för familjer i Skandinavien. I år är vi inte där och äter utan vi åker dit endast för att Mats måste lämna pengar så dom kan betala för lokal och mat. Ja det är ju så att han är kassör i SSM styrelse. Vi båda sitter med i styrelsen.

När vi ändå är där så passar vi på att köpa lite välgörenhetsgrejer som säljs på SSMs lilla basar.

 


De här korgarna är gjorda av överblivna broschyrer och tidningar med lite tjockare papper. Den lilla korgen har även ett bärhandtag. Det går att läsa på webben om de som gör och säljer de här korgarna http:www.justmarketing.info 

     

De här sakerna är gjorda på speciella blad. En vän till oss hjälper urinvånarna att sälja det här. Finns massor med fina saker som dom flätat, t.om stora mattor. Dom här finns på Facebook och heter Gerai OA. Där kan man läsa mer om organisationen och se mer bilder på vad dom gör.

 

Som skrivet så åt vi inte där men däremot så åt vi på en av restaurangerna som finns på området. Ja alltså "festen" höll till på Tropicana golf & Resort. Jag beställde in fisk i gingersås och spenat stekt i vitlök. Det var en gigantiskt massa fisk men nästan inga grönsker och såsen den vet jag inte vart den tog vägen. Spenaten i vitlök kom in när jag nästan ätit upp allt och den va inte i närheten av god men med all fisken i magen, som inte heller smakade så mycket så orkade jag inte så mycket spenat. Det verkade som om dom bara slängt ner lite rå vitlök och glömt att steka den innan. Ja ja jag vart mätt i alla fall.

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards