Alla inlägg den 9 november 2013

Av Lena - 9 november 2013 11:45

Ja jag vet jag äter mat på fastan oxå men nu har jag beslutat mig för att nästa fasta, på måndag, ska det ätas soppa hela dagen och funkar det ja då håller jag mig till det. Enkelt att räkan kalorier på en soppa oxå.


Men idag är det lite extra festligt på GI sidan, fast egentligen på söndag men Mats är borta då så det får bli en festlig söndagsfrukost på lördag.


Frukost: Omelett och Smoothie (1 person)

Oj då det vart väl kanske inte något jätte ovanligt men vi har i äggröran lite vispgrädde i övrigt som de andra dagarnas omelett. Efter det så äter vi en hemma gjord smoothie med 100 g naturell yoghurt och mango. Vi har köpt färsk mango som vi skalat och mosat och sedan frusit in och är perfekt att ha när man vill göra en smoothie t.ex Skulle ha varit en rågkuse med kalkonbröst med på frukosten men sånt finns inte här och vi har fortfarande ingen ugn ;)


Lunchen Kyckling och bönor (1 person)

100 g kycklingbröst, strimlad, färsk ingefära, ca 5 cm, strimlad, lök, långbönor (går bra med haricots verts), vitlök, vispgrädde. Steker ihop allt och till det 2 stekta ägg. 

Det är något som är vanligt här att det finns stekt ägg på maten inte bara på pytt i panna och det är gott och bra att dryga ut med om man har bara lite mat.


Middag: Köttfärsbiffar och majs (1 person)

Vi var ganska mätta från lunchen men middagen ska i innan det blir för sent på kvällen. Det blir 150 köttfärsbiffar, de som vi åt i början på veckan och till det så tog jag ut 100 g frusen majs som jag tinar upp och saltar. 


Mellanmål: En hårdbrödmacka med lite smör, en skiva vattenmelon

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards