Alla inlägg den 7 november 2013

Av Lena - 7 november 2013 11:45

Idag skulle vi egentligen fasta men det är ändrat till på fredag istället. Jag kände att jag klarar inte av att ha bara en matdag mellan fastan. Låter som om jag svälter på fastan men inte riktigt men nästan. Jag tror inte det passar mig riktigt men jag ger inte upp på en gång.


När jag jobbar med något, oftast i datorn eller målar så glömmer jag bort att äta och hungern liksom kommer inte förrän jag är vrålhungrig och då gäller det att snabbt få ihop något och drycka i sig. Ofta blir det totalt felaktig mat. Det händer allt som ofta oxå att vi inte äter mer än 2 gånger, riktig mat eller alltså inte snask men sedan kommer suget på kvällen och då blir det både det ena och det andra som slinker ner i magen. Lätt att fixa ihop en microsockerkaka med marsansås till, inte så nyttigt då merän äggen då. Nu är det slut på dom sötebrödsdagarna och stenkoll på att äta Frukost, lunch, middag och mellanmål. Om 2 veckor även lite frukt och ska det va sötsaker eller något åt det håller får det bli en direkt efterrätt så det inte blir en sockerchock.

Vi har funderat lite på hur i hela friden vi ska göra när vi går ut och äter för det händer ju lite då och då. Vad ska man stoppa i sig som mellanmål då man kanske är inne i stan. Förut var det lätt att slinka in och ta en fika som mellanmål men det blir inget sånt nu. Om 2 veckor kan vi i alla fall kanske ta en frukt även om det är sockerchockande oxå. Det blir till att använda sina små grå.


Frukosten: Rökt skinka, ägg och tomater (1person)

2 ägg som vi gjorde omelett på med 100 g skinka och färska champinjoner. Tunnskuren tomat med lite balsamvinäger på


En fjuttig Lunch: Yoghurt och cornflakes (1 person)

2 dl naturell Yoghurt med 21 g Cornflakes

Verkligen fjuttig lunch skärpning på det ska det bli men jag tycker att det va bättre än inget. Det vart lite sent och jag hade tappat tiden.


Middag: Kycklingfilé gryta (1 person)

1 kycklingfilé som strimmlas, champinjoner, röd paprika, färsk basilika, 1 morot, vitlök, gul lök, 400 g zucchini, vispgrädde, kokosmjölk (vi har kokospulver med lite vatten), soya, salt, peppar, och även lite torkad basilika.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards