Alla inlägg den 6 november 2013

Av Lena - 6 november 2013 11:45

Men äntligen får jag äta igen åhh vad gott det ska bli. Har drömmar om mat så det är inte ens roligt att sova. ;) 


Idag fick vi även matleverans från Tesco. Dom skulle komma mellan 10-12 och ofta när vi har den leveranstiden så brukar dom komma precis 10 eller t.om före 10 men idag då jag verkligen ville att dom skulle komma tidigt då var dom sena.

Genom att vi är mitt i regnperiod nu så regnar det mest varje eftermiddag och jag hade planerat att först kommer varorna och ser vad som inte finns och då går jag och handlar det som fattas pluss det som inte går att beställa över internet så som griskött, grillad kyckling, färsk fisk, vissa frusna fiskar, nymald köttfärs mm mm.

Det började regna innan dom ens han komma men blev uppehåll igen, tjoho.


Valde i alla fall att chansa, så jag gick till Tesco som egentligen ligger bara på andra sidan vägen men genom att jag bor i en gated commuity, så måste jag ta mig till närmaste utfart för att ta mig ut. Jo det är ju så oxå att vi har ingen bil, valt det då vi tycker att det kostar mer än det smakar och vi behöver röra på oss, så det är gå som gäller och det är därför som jag har matleverans så vi kan få hem även de tunga sakerna och att man kan köpa storpack. Till min mans stora lycka får han nu även vattenmelon hem vilket man inte har så stor lust att släpa med sig de antal km man ska gå i värmen. 

Oj vart lite mer utläggning än vad som tänkt men vad gör väl det då det inte är begränsat med tecken :P

Väl där så hör jag hur det smattrar på Tesco taket och så var ösregnet på G. Hade ju bara börjat handla så jag va lugn men när jag var klar var inte regnet det. Bestämde mig för att äta på plats.


Som jag skrev innan så är det inte lätt att äta här då man vill vara hälsosam. Sallade hittar man nästan aldrig och det är alltid ett ton med ris och några köttbitar så vad ska jag välja. Tänkte först att jag tar bara ett lätt melanmål så att vi kan äta lunch då jag kommer hem men såg att klockan va mycket och min mage har faktiskt börja knorra. Det blev fish and chips, vet av tidigare fiskätande att man får typ 5 pommes och det var inte någe annorlunda den här gången heller. God colslaw till i alla fall och jag vart lagomt mätt. Meddelade Mats att han fick äta och fixa sin lunch själv :P


Men vad åt vi mer idag då?

Frukosten: Omelett och Skinka (1 person)

Omelett på 2 ägg, 100 g rökt skinka, 2 skivor röd paprika och champinjoner. Tomat med lite balsamvinäger på. 


Lunchen har jag reda skrivit om så jag går direkt till middagen.

Middag: Broccolisoppa med bacon

Kokade soppan på fm medan vi väntade på matleveransen.

Den innehåller 2 blommor färsk broccoli, 100 g bacon, rosmarin, buljong, peppar, salt

Den var god men pga rosmarinen så smakade den som lök och potatissoppa som jag gjort för några veckor sedan :P Nästa gång ska jag krydda med något annat.


Har även haft lite mellanmål idag:

En skiva vatten melon till mig och en halv till Mats ;)

30 g jordnötter

en hårdbrödmacka med lite smör på, då jag kände ett tuggbehov


Trotts det här så kom jag bara upp i 1579 Kcal idag


På eftermiddagen efter jag kommit tillbaka vart det till att ligga på soffan med ispaket på rygg och höft. Mer om varför skriver jag senare.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards