Alla inlägg den 5 november 2013

Av Lena - 5 november 2013 11:45

Vi har sagt att vi fastar tisdag och torsdag med undantag om det skulle vara något just dom dagarna så vi inte kan fasta. Idag är första dagen och nu har jag ännu mer ångest. Kommer jag att klara det här. Det är ju inte en riktig fastning med att dricka bara utan endast 500 Kcal intag under hela dagen.

Har bestämt i alla fall att jag ska nog göra så lite som möjligt idag.


Till frukost åt vi 2 dl Yoghurt och 1 kokt ägg var.

Jag spädde ut min yoghurt med vatten så det blev en drickbar variant och smaksatte med kanel. Drack mycket långsamt. Grundade med ljummet vatten oxå för säkerhetsskull. Till det drack jag även en stor mugg ingefärste, mmm min favorit.


Nu är jag hungrig.

Lunchen: Fiskbullar och Pak Choy (1 person)

100 g fiskbullar, i Sverige i vatten. 100 Pak Choy och 2 vitlöksklyftor

Här har vi små fiskbullar som jag köper färska och sedan fryser in. Wokar allt tillsammans jätte gott.

Nu delade vi upp det här på 2 ggr för att sprida ut matintaget och få mindre portioner.


Äntligen Middag: Tonfisksallad (1 person)

80 g tonfisk (i vatten), 0.5 morot som strimmlas, 2 skivor Röd paprika, 1 liten champinjon, ärtgroddar ca 2 g, 0.5 liten tomat och ca 5 cm gurka. Peppar och lite salt och en matsked balsamvinäger, fast vi har en annan vinäger som är nästan lika dan.


Kändes gott och mättande


Tror jag aldrig druckit så mycket vatten någon dag å då bor jag ändå i ett land där man konstant svettas, ja om man inte har AC'n på vilket inte vi har så ofta utan det är fläktar som gäller. Inte för att jag vill erkänna det men man kanske svettas lite extra oxå då man har alldelens för många kilo fett på sig :P Ibland brukar min man, då han inte svettas, att jag har vallningar. Ja ja kanske det oxå jag är ju i vallningsåldern så blir en fin svettningsursäkt :D

 

Förstår inte att just idag så är det massor med inlägg överallt om goda kakor, bullar, smaskiga middag även på sidor som det inte brukar vara sån eller är det jag som inbillar mig?   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards