Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Vad håller jag på med

Av Lena - 3 november 2013 11:45

Ja det kan jag ju fråga mig. Jo jag (vi) vill gå ner i vikt och jag måste göra det jag är inte purung längre bara ung ;) Men nu har jag (vi) tagit tag i det som vi pratat om i flera år att göra. Det har varit en lång vandrig från att prata om det och att till slut ta tag i det. Jag har väl småprovat lite med att i alla fall motionera men det är lite trögt då jag inte haft riktiga motivationen att göra det själv men nu är min man med oxå. Nu har vi klarat av första veckan även om jag har gnällt en hel del, måst jag väl erkänna även om det tar emot att göra det, alltså att erkänna :P


När man gått över till 3 siffriga tal på vågen och en bit upp på den sidan då är det inte kul. Jag har väl kanske turen i alla fall att mitt fett har fördelas överallt och inte bara runt magen. Fast å andra sidan med de här låren och en bak som står rakt ut, så måste jag köpa ännu större byxor för att få plats med dom och få övre delen av byxan över min gigantiska bak utan att hela skåran ska synas. Jo jag vet att det är modernt, men hmm någon måtta får det vara på moderniteterna.


Jag måste ju erkänna att jag skämms inte över min stora kropp men som skrivet innan, jag blir inte yngre. Dvs jag gör det här för hälsans skull. Mina barn har väl oxå kommenterat att dom är orolig för min hälsa. Nä det är inget fel på den, jag mår bra det gör jag, men man vet aldrig, hjärtat kan ta stryk och vi har ju hjärtproblem i familjen dessutom så har det visat sig att jag har lite högt socker som jag kan sköta med att äta riktigt och då kan jag lika gärna äta ordenligt riktigt. Jag hoppas och tror att min trasiga rygg kanske mår lite bättre av att jag väger mindre.


Det finns ju en hel del i min bekantskapskrets som har gjort magoperation och gått ner i vikt men jag vill inte göra det. Vet inte vad det är som tar emot men ska jag ändå äta lite och ofta kan jag göra det utan operation, tycker jag. Nu får vi väl se om jag klarar av det hela men nu har jag gett mig F*n på att jag ska ner till två siffrigt då ska jag fasiken ner.


Christina, en klasskompis från grundskolan till mig har klarat av att gå ner massor i vikt med träning och matomlägg och hon har inspirerat mig att man kan bara man vill. Hennes blogg kan man läsa på http://brattskan.bloggplatsen.se 


I ett land med små människor så syns jag extra mycket :P Inte bara längden och min nästan bleka hud och ljusa hår utan även bredden. 

Det är lite roligt när man står i en kö eller ställer sig bredvid någon och dom vänder sig om och ser min stora hydda, deras ögon blir jätte stora. Bara att sitta med våra vänners fruar så är jag en stor barbamama :P

Nu låter det som om jag är typ 2 meter lång och 300 kg men fullt så farligt är det inte. Jag är 174 cm lång och vägde då vi bestämde oss 127 kg, det är många ostar och smörpaket det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 12 december 2016 14:56

Den här hösten 2014, fick vi besök av husets ägare i Malaysia. Vi anade att dom vill ha tillbaka sitt hus nu när dom flyttat tillbaka till Malaysia. Han fråga hur länge vi tänkt bo där och jag sa så länge som möjligt. Vi har bott i huset sedan det va...

Av Lena - 12 december 2016 10:58

Vi klarade julen bra. Vi gick faktiskt inte upp i vikt trots att vi åt både LCHF bröd, godis, kakor och bullar.  Å andra sidan gick vi inte ner i vikt heller. Står lite stilla så vi gjorde något som heter fettfasta för att kicka igång våran kropp. ...

Av Lena - 12 december 2016 08:59

Vi var i Bangkok över julen. Det blev lite för mycket gosaker men jag klarade mig rätt bra ändå. Lite av det jag bakade ser ni nedan: Bounty Cups 8 st (Original recept är från Bakasockerfritt) Botten: 17 g rumsvarmt smör 0.5 dl mandelmj...

Av Lena - 12 december 2016 05:47

Plötsligt hade det gått 10 år och jag måste ha nytt körkort. Det är alltså 10 år sedan som vi gifte oss och jag bytte namn. Tiden går fort.    När jag ska skicka in för att förnya mitt körkort, passar min man på att göra det oxå. Han har varit utan...

Av Lena - 12 december 2016 04:16

Det har hunnit gå över 2 år sedan senaste inlägget. Tro om det kommer att finnas någon som läser nu efter så lång tids uppehåll. Jag har inte varit helt på latsidan, finns i alla fall matbilder på Instagram. Där heter jag Janel6302.   Det blir ...

Presentation


Jag bor i Malaysia. Maten här är mycket söt och serveras med väldigt mycket ris. Här ska jag berätta hur jag ska ta mig ner till 2 siffrig vikt och även andra vardagliga saker. På viktresan har jag min man med mig.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards